תיעוד: מתנדבי זק"א ישראל מחלצים מאוקראינה

נתי קאליש No Comments on תיעוד: מתנדבי זק"א ישראל מחלצים מאוקראינה

בעיצומה של הלחימה באוקראינה, ארגון "זק"א ישראל" הוציא משלחת מיוחדת ללבוב שמסייעת לכל הבאים מרחבי אוקראינה לעבור את הגבול לפולין | מפקד המבצע אלחנן רוט מספר בריאיון מהשטח לאתר "קול חי" על פעילויות הסיוע והחילוץ

דוברות זק"א ישראל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מלחמת רוסיה אוקראינה בעיצומה, אף אחד לא יודע מה ילד יום, ולאן הדברים הולכים, האם לשלום בדרכים דיפלומטיות או שמא להמשך הלחימה הקשה. אנשים רבים עזבו את בתיהם על תכולתו, ונסעו לעבר הגבולות.

צוות מיוחד מארגון "זק"א ישראל" יצא לסייע לאנשים שמחפשים לצאת, המתנדבים נכנסו אל תוך גבולות אוקראינה והגיעו אל העיר המערבית לבוב הקרובה לפולין, ומשם הם עוזרים ללא לאות לחלץ כמה שיותר יהודים מגבולות אוקראינה.

יו"ר זק"א ישראל, ישראל מורגנשטרן מספר בראיון לאתר 'לקול חי' על מאמצי החילוץ מתוך המלחמה: "הוצאנו כמה משלחות שנכנסו לתוך אוקראינה, אנו עוזרים לפליטים שבאים אחרי מסע ארוך ומפרך שלוקח לפעמים גם ארבעה או חמישה ימים. אנו קולטים אותם בתחנת הרכבת בלבוב בבנין מיוחד שהוסב לשם כך, ולפעמים אנו נוסעים לחלץ אנשים גם מאמצע הדרך" מספר מורגנשטרן.

"אחת הבעיות לצאת מאוקראינה" מוסיף יו"ר זק"א ישראל: "זה שנהג אוקראיני לא יכול לצאת מהמדינה בגלל המלחמה, אנחנו צריכים להשיג נהגים הונגרים או רומנים או פולנים, שיוציאו את האנשים אל מחוץ לגבולות. זה מבצע מורכב מאד לצאת מלבוב לפולין" אומר מורגנשטרן.

אלחנן רוט, מפקד המבצע של זק"א ישראל באוקראינה, אומר בריאיון ייחודי לאתר "קול חי": "אנחנו במסגרת המשלחת נמצאים פה כבר שבוע, אנו מטפלים באלפי פניות של נשים וילדים וגם קשישים שמגיעים ללבוב, ועוזרים להם להגיע מהרכבת לנקודת הריכוז שהקמנו" מספר רוט.

"יש גם פניות לחילוצים יותר מורכבים של אנשים שרוצים לצאת ממקומות יותר פנימיים באוקראינה" ממשיך רוט: "אנו מטפלים בזה מול הגורמים הרלוונטים שמבצעים את החילוץ. אנו עדים לסיפורים קורעי לב של אבות שאינם יכולים לצאת מאוקראינה, שנאלצים להיפרד מילדיהם בסמוך לגבול" אומר מפקד המבצע.

רוט מתאר את הפעילות: "אנו מטפלים גם במקרים חריגים של חולים שרוצים לצאת, יש פה מקרה של אדם חולה במחלה כרונית ואין לו שום מסמך שמעיד על כך,  ולא נותנים לו לצאת מכיוון שהוא רק עוד חודש נהיה בן 60, לקחנו אותו לבית חולים ואנו ממתינים לאישור מרופא על המחלה".

"יש גם מקרה של ילדה עם שיתוק מוחי שלא יכולה להמשיך עם האוטובוס של השגרירות, אנחנו מנסים בכל דרך לארגן לה אמבולנס או רכב נכים שייקח אותי לכיוון הגבול שתעבור לצד הפולני" אומר רוט

מפקד המבצע בשטח אומר בסיום השיחה:  "המון משפחות יהודיות שלא הצליחו לברוח עדיין, או שאינם יכולים לעשות זאת, נמצאים בתוך שטח אוקראינה, ואנחנו נשארים פה על מנת לסייע להם" מסכם רוט מהשטח.

 

 



0 תגובות